خدمات ما

اجرای سقف شیروانی در کرج

سقف شیروانی چیست؟

نحوه اجرای سقف شیروانی و مزایای استفاده از آن مباحثی است که در این قسمت از مقاله به صورت کامل و با جزئیات به آنها می‌پردازیم. عناوین مطرح شده در ادامه مطلب عبارتند از:

  • سقف شیروانی چیست؟
  • معایب و مزایای سقف شیروانی چیست؟
  • مناسب‌ترین رنگ برای سقف‌های شیروانی چیست؟
  • انواع مدل‌های سقف شیروانی، طراحی و اجرای آن
اجرای سقف شیروانی در کرج
استفاده از شیب تند یا شیب کند در سقف شیبدار شیروانی، بستگی به سلیقه و محیط مورد نظر دارد

سقف شیبدار شیروانی چیست؟

سقف شیبدار شیروانی به سقف‌هایی می گویند که اگر از زاویهٔ روبرو کار نگاه کنیم به شکل مثلث با شیب کم و بعضیا شیب تند هست و از وسط نوک سقف مانند نوک بالایی مثلث بالا بوده، دو طرف سقف به صورت شیب پایین آمده‌اند.

به عبارت دیگر، به سقفی که حداقل شیب آن ۲۰ درجه تا حد اکثر ۸۰ درجه باشد سقف شیبدار می گویند. استفاده از شیب تند یا شیب کند بستگی به سلیقه و محیط مورد نظر دارد.

اجرای سقف شیروانی در کرج
معایب و مزایای سقف شیروانی در منازل

معایب و مزایای سقف شیروانی چیست؟

ابتدا بپردازیم به مزایای سقف شیروانی. از مزایای این سقف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل اجرا در همه مکان‌های اداری، تجاری، مسکونی، سقف ویلایی، آپارتمان و سوله.
  • زیبایی: با اجرای سقف شیروانی در مکان مورد نظر، زیبایی فوق العاده ای به محل اجرا شده می‌دهد و همچنین اگر از مصالح و طرح مناسب استفاده کنید زیبایی محل مورد نظر دو چندان می‌شود.
  • کاهش وزن سقف: از دیگر علت‌های استفاده از سقف شیروانی کاهش اندازهٔ تیر و ستون‌هاست و همچنین پایین بودن هزینه اجرا نسبت به سقف‌های مسطح.
  • مقاومت بالا در انواع آب و هوا: به عنوان مثال زمانی که برف برای چند روز ادامه پیدا می کند، اگر سقف مسطح داشته باشید امکان ریزش سقف و ترک برداشتن بسیار بالاست، اما در سقف هایی از نوع شیروانی این امکان بسیار کمتر است.

و از معایب سقف شیروانی می توان از موارد زیر نام برد:

  • سیستم تهویه هوا: این سقف‌ها به هواکش‌های مناسب با محیط نیاز دارند.
  • زندگی کردن و زاد و ولد و مرگ حیوانات در داخل این سقف‌ها با درزهای باز: حتماً به این نکته توجه کنید که درزهای سقف را بگیرید تا از نفوذ حیوانات به داخل سقف جلوگیری شود.
اجرای سقف شیروانی در کرج
روانشناسی رنگ‌ها در سقف شیروانی و تاثیر آن در زیبایی نمای سازه

روانشناسی رنگ‌ها در سقف شیروانی

انتخاب رنگ بستگی به سلیقه افراد دارد و شما می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. انتخاب هوشمندانه رنگ، حال و هوای خاصی را در محیط ایجاد می‌کند.

در دیگر مقاله ها، خصوصیات رنگ‌های رایج استفاده شده در سقف شیروانی را توضیح ‌داده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره آنها را مطالعه نمایید.

اجرای سقف شیروانی در کرج
نحوه طراحی و اجرای سقف‌های شیبدار

طراحی و اجرای سقف‌های شیبدار چگونه است؟

یکی از عوامل مهم در ساختمان، معماری و طراحی سازه هایی است که در مناطقی با بارش زیاد قرار دارند. تعداد قابل توجهی از ویلاها در این دسته از ساختمان‌ها قرار می‌گیرند و سقف شیروانی شیبدار برای آن ساخته می شود.

با توجه به کمبود بارش‌های منطقه‌ای، شیبدار بودن سقف یک حس ویلایی به معماری بنا می‌دهند، ضمن اینکه نقشه کشی و طراحی یک ویلا با سقف شیبدار نیاز به دقت فراوان و دانش کامل دارد.

انتخاب کادر حرفه ای جهت اجرای سقف شیروانی

داشتن یک نمونه کار کامل و مناسب برای آشنایی با این امر بسیار الزامیست. طرح های سقف معمولا توسط طراحان مجرب رشته نقشه کشی معماری طراحی می شود و در ایجاد طرح، تمامی استاندارهای طراحی معماری رعایت می گردد.

اصول اجرای سقف شیروانی یک ویلا به این صورت است که ابتدا ستون گذاری و بستن بالای ستون‌ها بصورت فلزی یا بتنی طبق نقشه صورت گرفته و سپس خرپاسازی با پروفیل‌های فلزی با ابعاد مورد نیاز انجام می شود. بعد از ساخت و نصب خرپاها، تیریزی روی تیرهای اصلی به فاصله دلخواه شروع  می شود و پس از تکمیل زیرسازی جوشکاری کامل تیرها، نصب تایل ها آغاز می گردد. ذکر این نکته ضروری است که نصب تایل ها را باید با پیچ‌های مخصوص آنها انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *