خدمات ما

با شرکت ویلا شمال بهترین ها را تجربه کنید

هر آنچه که باید در مورد اجرای سقف شیبدار شیروانی بدانید

زمانی که صحبت از ساختن یک خانه جدید یا بازسازی منزل به میان می آید، انتخاب یک سقف مناسب دشوارتر از آن چیزی است که اغلب مردم می اندیشند. همانطور که می دانید سقف نقشی کلیدی و مهم در زیبایی ظاهری بنا و نمای ساختمان شما ایفا می کند. لذا قبل از هرگونه تصمیم گیری در انتخاب ساختار سقف و بام ساختمان و همچنین انتخاب نوع پوشش سقف و نوع عایق بندی بام، حتما از نظر کارشناسان و طراحان متخصص استفاده نمایید.

در ادامه مقاله به منظور آگاهی بیشتر شما عزیزان جهت انتخابی بهتر و جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی در ساخت و ساز به بررسی مفاهیم کلی طراحی، نحوه اجرای سقف و انواع آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

با شرکت ویلا شمال بهترین ها را تجربه کنید
انتخاب پوشش مناسب سقف شیبدار ساختمان

انتخاب پوشش مناسب سقف شیبدار ساختمان

سقف شیبدار به سقفی که حداقل شیب آن ۱۵ درجه تا حد اکثر ۷۰ درجه باشد می گویند. بهترین میزان شیب برای بام شیبدار بین ۳۵ تا ۵۰ درجه است، حداکثر شیب را می توان تا ۷۰ درجه در نظر گرفت و بالای ۷۰ درجه در واقع یک دیوار خواهیم داشت. البته نظر طراحان ساختمان نسبت به مقدار درجه شیب از منظر زیبایی شناختی متفاوت است، به عنوان مثال دکتر ادوین لوتنیز یکی از معماران انگلستان در کتاب خود که درباره انواع تایل های سقف شیروانی نوشته است، زاویه ۴۵ درجه را زاویه زشت توصیف کرده است.

با توجه به این که درصد شیب در زیبایی نمای ساختمان بسیار موثر است، باید در نظر داشت که نوع پوشش انتخابی ما محدودیتی برای طراحی شیب مورد نظرمان ایجاد نکند. مثلا تایل های سفالی را نمی توان بر روی سقف های شیبدار با شیب کمتر از ۴۰ درجه نصب کرد. سقف بام با زاویه ۱۵ تا ۲۰ درجه اغلب سقف های با شیب کم نامیده می شوند. هنگام ایجاد پوشش سقفی بر روی اینگونه سقف ها که دارای حداقل شیب می باشند، به منظور جلوگیری از نفوذ آب بر اثر وزش باد شدید باید حداکثر همپوشانی تایل های سقف انجام گیرد و ابتدا عایق رطوبتی ایزوگام در زیر تایل اجرا شود.

با شرکت ویلا شمال بهترین ها را تجربه کنید
از مزایای اجرای سقف های شیبدار در سازه، کاهش بار سقف می باشد.

مزایای اجرای سقف های شیبدار در سازه

از نظر معماری این سبک دارای زیبایی خاص و منحصر بفردی می باشد. طراحی و ساخت سقف های شیبدار عموما از لحاظ زمانی بسیار سریع تر انجام می شوند. یکی از علت های رواج سقفهای شیبدار، کم شدن اندازه تیر و ستون هاست و به تبع آن وزن موثر در هنگام زلزله کم شده است و در مواردی اندازه دیوارهای برشی و یا بادبندهای به کار رفته کاهش می یابد. کم شدن وزن در مورد آخرین طبقه سازه مورد نظر گاه به ۸۰ درصد هم می رسد. از دیگر مزایای سقف شیبدار می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از عایق های حرارتی در این نوع از سقف ها که موجب عدم اتلاف گرما از طریق سقف می شود. این مقدار اتلاف انرژی در سقف هایی با سطح مسطح بسیار بیشتر است.
  • کم بودن هزینه اجرای سقف شیبدار نسبت به سقف های مسطح.
  • کاهش هزینه تعمیر و نگهداری ساختمان.
  • عدم نیاز به مواردی مانند برف روبی.
اجرای استاندارد سقف شیبدار
اجرای استاندارد انواع سقفهای شیبدار

 

با شرکت ویلا شمال بهترین ها را تجربه کنید
زیرسازی سقف شیبدار از پایه های اساسی کار خوب و مقاوم است.

نکات لازم در اجرای استاندارد سقف شیبدار

یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل در اجرای سقف شیبدار، زیرسازی آن است که نقش بسیار مهمی دارد. این مرحله باید مستحکم و مقاوم باشد، زیرا زیرسازی سقف شیبدار یکی از پایه های اساسی یک کار خوب و مقاوم است. دلیل تاکید بسیار زیاد بر روی مقاوم سازی زیرساخت در اجرای سقف شیبدار این است که به صورت کلی این سقف ها مدت زیادی در زیر باران یا برف و غیره خواهند ماند.

از سقف شیبدار بیشتر در مناطق سردسیر و مناطقی که بارش باران و برف در آنها بسیار زیاد است، استفاده می شود. دلیل اصلی استفاده از سقف شیبدار این است که به علت شیبدار بودن، برف و باران به راحتی به سمت لوله ناودانی و یا لبه سقف آمده و به سادگی به خارج از سقف منتقل می شود. از فواید دیگر اجرای سقف شیبدار می توان به عدم احتیاج این سقف به برف روبی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که سقف های شیبدار نسبت به سقف های مسطح احتیاج کمتری به مراقبت دارند. از مصالحی که در زیر ساخت سقف شیبدار می توان استفاده کرد عبارتند از: خرپاهای فلزی یا چوبی، سقف های بتنی و یا استفاده از طاق های ضربتی.

با شرکت ویلا شمال بهترین ها را تجربه کنید
طریقه نصب تایل های سنگریزه ای در سقف شیبدار

طریقه نصب تایل های سنگریزه ای

پوشش بام تایل های گینکستون را می توان با هر شیب از ۱۵ درجه تا ۱۲ درجه و با زیرسازی مناسب تا شیب ۴۵ درجه یا بام دوشیب عمودی نصب نمود. اگر طول تیرهای روی شیب طوری طراحی شوند که تعداد صحیحی از تایل بر آن جای گیرند، در هزینه صرفه جویی خواهد شد. مواقعی که این امر ممکن نیست، بریدن تایل های ردیف بالایی اجتناب ناپذیر خواهد بود. تیرهای شیب یا خرپای سقف را می توان بر حسب نوع ساختمان و مقررات محلی با فاصله مرکز به مرکز یا آکس به آکس متنوعی تنظیم نمود.

نحوه قرار دادن تایل بر روی تیرریزی های سقف به این صورت است که تایل ها را یا از طرف راست بر روی چپ یا چپ بر روی راست به هم وصل می کنند، اما باید آنها را به نحوی قرار داد که محل روی هم قرار گرفتن تایل در مقابل بادهای متداول یا لوله های تخلیه آب باران و یا تقاطع دوشیب نباشد. در مواقع ممکن تایل ها باید به نحوی قرار داده شوند که لبه روی هم افتاده آنها در خط دید معمول نباشد. تایل ها با بلند کردن هر دو تایل در رج بالایی و لغزاندن رج بعدی زیر دماغه تایلی که قبلا در محل قرار گرفته است جایگذاری شده و از بالا به پایین نصب می شوند.

با شرکت ویلا شمال بهترین ها را تجربه کنید
اجرای ویلا از صفر تا صد با استفاده از بهترین متریال

انتخاب مجری برتر سقف شیروانی در تمام نقاط

شرکت ویلا شمال ساخت و اجرای ویلا از صفر تا صد را با استفاده از بهترین محصولات ایرانی و خارجی در طرح های اروپایی و در سراسر کشور انجام می دهد. کلیه خدمات شرکت ویلا شمال که در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ارائه می شود عبارتند از:

-طراحی دکوراسیون داخلی ویلا.

-تعمیر و تعویض سقف های شیروانی قدیمی با تضمین آبندی کامل.

-طراحی و اجرای انواع سقف های ویلایی، اجرای آردواز با کادر حرفه ای جهت مسقف کردن ویلاها با طرح شیبدار از مرحله ستون و دیوار به بعد، اجرای سازه های آهن و چوب خرپا و تیرریزی به صورت تک شیب، دوشیب و چند شیب با عایق پشم سنگ و پشم شیشه و بدون عایق با انواع پوشش ورق های مختلف ورق سینوسی، ورق ذوزنقه، ورق شادولاین، ورق پرچین، ورق طرح سنگریزه ای بام تایل و با قاب نما و لمبه فلزی دور ساختمان ویلا و سوله رنگی و روغنی سقف ویلا و دور سالن های سوله.

-اجرای پوشش سقف شیروانی، سقف ویلا، آلاچیق، پیشانی دور ساختمان، سردرب ورودی ساختمان، ساخت و اجرای سوله، ساخت و اجرای خرپا جهت سقف ویلا، پارکینگ، حیاط خلوت، انباری، پاسیو، سالن های صنعتی، دامپروری، تولید مواد غذایی، سالن های ورزشی و غیره در طرح های جدید.

-اجرای انواع ورق های آردواز، سفال، طرح سفال، تایل پرچین، دکرا، آندوویلا، آندولین، ایرانیت، توری مرغی، پشم سنگ، پشم شیشه، کارتن پلاست، فوم، نما و لمبه، دمپا، فلاشینگ، تیزه، آبرو، ساندویج پانل، نصب پلی کربنات، فایبر گلاس، هواکش بادی با مصالح و بدون مصالح.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *