خدمات ما

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی

چرا اجرا و نصب سقف شیروانی بهترین انتخاب است؟

شرکت ویلا شمال آماده طراحی، ساخت و نصب سقف شیروانی با متریال های مرغوب و جدید می باشد. اجرای کلیه خدمات شیروانی، نصب سقف شیروانی ویلاها در تمام مناطق تهران و اطراف تهران و شهرستانها با متریال های داخلی و خارجی توسط شرکت ویلا شمال انجام می شود.

با شرکت ویلا شمال در تماس باشید. جهت نصب سقف شیروانی و دادن سفارش بهتر است مقاله زیر را مطالعه نمایید و با اطلاعات بیشتری شروع به نصب نمایید. در مقاله زیر مزایا و معایب سقف شیروانی، مناسب ترین رنگ سقف شیروانی، مدل های سقف شیروانی و غیره بیان شده است.

مزایای نصب سقف شیروانی به عنوان بام
علت محبوبیت نصب سقف شیروانی به عنوان بام

علت محبوبیت نصب سقف شیروانی به عنوان بام

سقف شیروانی به دلیل تنوع زیاد، هزینه پایین، سرعت نصب بالا، استفاده بهینه از مصالح، زیبایی، کاهش نفوذ سرما و گرما، سازگاری با شرایط آب و هوایی و همچنین سبک سازی ساختمان از نظر وزنی در بسیاری از شهرها و روستاها به عنوان پوشش سقف استفاده می شود. سبک سازی ساختمان توسط سقف شیروانی باعث کاهش نیروی زلزله نیز می شود که ایمنی ساختمان را افزایش می دهد.

سقف شیروانی قابل اجرا در تمام مکان ها می باشد. نصب سقف شیروانی، به مراقبت های کمتری در مقایسه با نصب سقف های مسطح دارد و در نتیجه از لحاظ اقتصادی بهینه تر می باشد. در کل می توان گفت نصب سقف شیروانی از محبوبیت و اقبال عمومی بالایی در بین مردم برخوردار است.

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
سیستم تهویه هوای نامناسب از معایب سقف شیروانی است.

محدودیت ها و معایب نصب سقف شیروانی

سیستم تهویه هوای نامناسب در سقف شیروانی یکی از معایب آن محسوب می شود که با نصب هواکش های مناسب می توان این عیب را برطرف نمود. از دیگر مشکلات نصب سقف شیروانی، ورود و نفوذ حشرات به سقف می باشد. برای جلوگیری از ورود حشرات به سقف شیروانی نیز باید درزهای سقف گرفته شود.

اقلیم هایی که در آنها نصب سقف شیروانی رایج دارد

معمولا در مناطق سرد که بارش باران زیادی دارند، این نوع سقفها به کار می روند تا از نفوذ آب و سرما به خانه جلوگیری شود. در نصب سقف شیروانی؛ از آهن و ورق های گالوانیزه استفاده می شود که بهترین پوشش سقف شیروانی است.

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
نصاب ماهر باعث کاهش هزینه های نصب سقف شیروانی می شود.

اهمیت نصاب ماهر برای نصب سقف شیروانی

استفاده از نصاب ماهر در نصب سقف شیروانی علاوه بر اینکه عمر سازه را بیشتر می کند، باعث کاهش هزینه های نصب سقف شیروانی نیز می شود. کسانی که در زمینه نصب سقف شیروانی باتجربه هستند، ورق ها را طوری نصب می کنند که از ورود آب به ساختمان جلوگیری شود و نیاز به آب بندی نمای ساختمان نباشد. همچنین نیروی کار مجرب باعث کاهش یا قطع هزینه های تعمیر سقف شیروانی در سال های آتی می شود.

نحوه نصب سقف شیروانی

سقف شیروانی انواع مختلفی دارد که هر کدام بسته به نوع ساختار و نوع مصالح پوشش سقف، نیازمند زیرسازی خاص خود می باشد. سقف های شیبدار یک طرفه، دو طرفه و مخروطی انواع سقف های شیبدار هستند.

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
زیرسازی، پوشش روی زیرسازی و پوشش تکمیلی از مراحل نصب سقف شیروانی است.

مراحل نصب سقف شیروانی یا سقف های شیبدار

  • زیرسازی سقف شیروانی

جهت نصب سقف شیروانی باید برخلاف وزش باد باشد. نصب سقف شیروانی اصولا از پایین ترین نقطه سقف شیروانی انجام می شود. جهت آشنایی مراحل نصب سقف شیروانی و نکات لازم جهت اجرای سقف با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

نصب سقف شیروانی به گونه ایست که ابتدا باید دور فضا را با پروفیل چوبی یا فلزی یک کلاف ایجاد کنیم تا یک نشیمن مناسب جهت زیباسازی سقف شیبدار آماده شود. این کلاف با اتصالات مناسب به اسکلت سازه وصل می شود تا به وسیله باد یا دیگر نیروها از اسکلت جدا نشود.

در مرحله بعد جهت نصب سقف شیروانی بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را با توجه به نوع سقف شیبدار می سازیم و در محل مورد نظر قرار می دهیم. سپس جهت ایجاد شیب، پروفیل های جانبی را به پروفیل اصلی متصل می کنیم و تا پایین زیرسازی سقف شیروانی ادامه می دهیم.

  • پوشش روی زیرسازی سقف شیروانی

پس از اتمام زیرسازی جهت نصب سقف شیروانی؛ با استفاده از مصالح مناسب پوشش نهایی را می پوشانیم. مصالح پوششی از جنس چوب یا فلز و یا مصالح دیگری می توانند باشند‌.

  • پوشش تکمیلی و نهایی سقف شیروانی

در مرحله آخر نصب سقف شیروانی باید پوشش نهایی انجام شود. برخی از این پوشش ها نیاز به لایه عایق رطوبتی با استفاده از مصالح دیگر دارند و برای برخی دیگر می توان نوعی همپوشانی بر روی یکدیگر قرار داد تا ایجاد عایق کنند.

نکته: برای نصب سقف شیروانی در ویلاها رعایت این نکته ضروری است که متریال انتخاب شده زیبا بوده و با استایل ویلا همخوانی داشته باشد. در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی نیز امر بسیار مهمی است.

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
قیمت نصب سقف شیروانی براساس متریال و مساحت سقف متغیر است.

قیمت نصب سقف شیروانی

قیمت نصب سقف شیروانی بسیار متنوع و متغیر است. هزینه نصب سقف شیروانی براساس مواد و متریال به کار رفته در سقف شیروانی، زوایای تعیین شده جهت قسمت های مختلف سقف شیروانی و نیز مساحت مکان مورد نظر توسط نیروی متخصص و با تجربه در امر نصب سقف شیروانی محاسبه می شود. استفاده از نصابان مجرب باعث افزایش طول عمر سازه و کاهش هزینه نصب سقف شیروانی می شود.

شرکت ویلا شمال علاوه بر نصب سقف شیروانی، تعمیرات سقف شیروانی را نیز انجام می دهد که با توجه به نوع تعمیر قیمت محاسبه می شود. جهت اطلاع دقیق تر از قیمت نصب سقف شیروانی و سفارش نصب سقف شیروانی با شرکت ویلا شمال در تماس باشید. انجام کلیه امور نصب و تعمیر سقف های شیبدار شیروانی توسط شرکت ویلا شمال با ضمانت و گارانتی می باشد.

انواع سقف های شیروانی

در مجموع دو نوع سقف شیروانی داریم: سقف دو طرفه با شیب تند و سقف چهار طرفه با شیب کم. در واقع سقفهای شیروانی براساس جنس مصالح شیروانی دسته بندی می شوند که بنا به مزایا و معایب هر کدام از انواع سقف شیروانی (که در ادامه مطلب به برخی از آنها می پردازیم) و درخواست مشتری، نصب سقف شیروانی توسط شرکت ویلا شمال انجام می شود. انواع سقفهای شیروانی با متریال گوناگون عبارتند از:

  • نصب سقف شیروانی با ورق طرح سفال
  • نصب سقف شیروانی با ورق شینگل
  • نصب سقف شیروانی سفال
  • نصب سقف شیروانی با سفال طبرستان
  • نصب سقف شیروانی با ورق تایل دکرا
  • نصب سقف شیروانی با آندوویلا
  • نصب سقف شیروانی با ایرانت
  • نصب سقف شیروانی با تایل پرچین
  • نصب سقف شیروانی با ورق سینوسی
  • نصب سقف شیروانی با ورق ذوزنقه
  • نصب سقف شیروانی با ورق شادولاین
  • نصب سقف شیروانی با ورق بام تایل
  • نصب سقف شیروانی با ورق کلاسیک

-نصب سقف شیروانی با سفال: سفال، ورقی مناسب جهت پوشش سقف شیروانی محسوب می شود که اخیرا محبوبیت و طرفداران زیادی پیدا کرده است. از مزایای نصب سقف شیروانی با این ورق می توان به وزن کم، مقاومت بالا، عدم فرمگیری بر اثر گرمای خورشید و رطوبت، زیبایی و استحکام و زمان نصب کوتاه اشاره کرد.

-نصب سقف شیروانی با دکرا: از پیشرفته ترین مصالح در نصب سقف شیروانی می توانیم به دکرا اشاره کنیم. دکرا با تکنولوژی و علم روز تولید شده است و بیشتر جهت آلاچیق و سقف های شیبدار استفاده می شود. مزایای نصب سقف شیروانی با ورق دکرا عبارتند از عمر بالا، نصب آسان و سریع، مقاوم در برابر شرایط جوی، مقاوم در برابر نور خورشید، مقاوم در برابر تغییر رنگ، بی نیاز از عایق کردن، قابل اجرا در تمام سقف ها.

-نصب سقف شیروانی شینگل: در ورق شینگل از قیر پلیمری در ساختمان شینگل استفاده شده است و گرانول معدنی برای پوشاندن سطح سینگل استفاده می شود. از مزایای نصب سقف شیروانی با ورق شینگل مقاوم در برابر شرایط جوی، انعطاف پذیری بالا، داشتن ایزولاسیون، فرم گیری آسان در سطوح شیبدار و قوس های مختلف، انعکاس نور، فاقد مواد آلاینده و سبک بودن آن است.

انتخاب رنگ در نصب سقف شیروانی

انتخاب رنگ سقف شیروانی مرتبط با سلیقه شخصی است، اما می تواند کمی هوشمندانه انتخاب شود و با توجه به خصوصیت رنگ ها گزینه مناسب انتخاب گردد. مثلا انتخاب رنگ نارنجی در سقف شیروانی نشان دهنده فضای سرگرم کننده و تفریحی می باشد.

چند نکته مهم و کلیدی جهت نصب سقف شیروانی

داشتن تجربه در نصب سقف شیروانی؛ بسیار مهم و حائز اهمیت است. اگر سقفهای شیبدار به درستی نصب نشوند، به خوبی آب بندی نمی شوند و خیلی زود آب به درون ساختمان نفوذ می کند. دلیل نفوذ آب به داخل می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • نداشتن همپوشانی لازم و مناسب سقف
  • بستن پیچ ها در جای غلط در هنگام نصب شیروانی

آهن کشی سقف شیروانی

آهن کشی سقف شیبدار باعث زیبایی سقف شیروانی می شود و یکی از مهمترین اقدامات قبل از نصب سقف شیروانی می باشد.

نمونه کارهای شرکت ویلا شمال در نصب سقف شیروانی

 

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
نمونه ای از زیرسازی سقف شیروانی

 

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
پوشش تکمیلی و نهایی سقف شیروانی

 

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
اجرای خرپاسازی توسط نصابان ماهر

 

روش اجرا و نصب پوشش سقف شیروانی
طراحی و نصب سقف شیروانی با ورق مناسب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *