خدمات ما

ساخت ویلا در دماوند

هر آنچه که باید در مورد اجرای سقف شیروانی در منطقه دماوند بدانیم

همانطور که می دانید امروزه ویلاهای زیادی جهت گذراندن زمان تعطیلات و همچنین اقامت گردشگران که البته بیشتر در مناطق خوش آب و هوا و مناطقی که دارای بارندگی زیاد هستند، مانند شمال کشور و منطقهٔ لواسانات و دماوند ساخته می‌شوند.

این ویلاها بیشتر در مناطقی ساخته می‌شوند که دارای بارش برف و باران زیاد هستند. بنابراین سقف این ویلاها باید با سایر ساختمان‌های مناطق دیگر متفاوت باشند، به گونه‌ای که بارش زیاد برف باعث سنگینی سقف و ایجاد خسارت ناشی از آن نشود. از این رو برای جلوگیری از بروز این چنین حوادث و خساراتی، طراحان از سقف‌های شیبدار شیروانی برای سقف‌های ویلاها استفاده می‌کنند.

اجرای سقف‌های شیروانی در دسته سقف‌های شیبدار قرار دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هنگام بارش برف و باران به دلیل زاویه شیبی که در آنها وجود دارد، برف از روی سقف به طرف پایین سرخورده و در نهایت بر روی زمین می‌ریزد و این موضوع از نشستن برف و ایجاد سنگینی برروی سقف جلوگیری کرده و مانع تخریب و ایجاد خسارت به سقف شیروانی یا ویلا می شود.

طراحان و سازندگان اجرای سقف ویلاها، این سقف‌های شیروانی که نوعی سقف شیبدار هستند را برای ساخت ویلاها مناسب می‌دانند.

ساخت ویلا در دماوند
طراحی و اجرای سقف شیروانی در مناطق سردسیر، بارانی و برفی

طراحی و اجرای سقف شیروانی

سقف‌های شیروانی شکلی سه گوش را به نمای سقف ویلا می‌دهند. امروزه سازندگان اجرای سقف شیروانی ویلاها از سقف‌های شیبدار به ویژه سقف‌های شیروانی در مناطق سردسیر، بارانی و برفی به دلیل این ویژگی که دیگر نیازی به برف روبی نیست و باعث جلوگیری از نفوذ آب باران می‌شود، استفاده می‌کنند. شاید این سؤال هم برای شما پیش آمده باشد که شیب این سقف‌ها چقدر است؟

شیب به کار رفته در سقف‌های شیروانی چند درجه است؟

شیب به کار رفته در سقف‌های شیروانی بین ۳۵ الی ۵۰ درجه می‌باشد. طراحی و شیب مناسب این نوع سقف ها استفاده از آنها را برای پوشش سقف ویلاها در مناطق برفی و بارانی مناسب‌تر کرده است.

ساخت ویلا در دماوند
فواید اجرای سقف شیروانی نسبت به سقف‌های عادی ساختمان

فواید اجرای سقف شیروانی نسبت به سقف‌های عادی ساختمان

سقف‌های شیروانی برای آب و هوای برفی و بارانی مناسب و در مقابل سرمای شدید فصل زمستان مقاوم هستند. همچنین برای مناطق دیگر با آب و هوای گرم نیز از آنها استفاده می‌کنند، زیرا این سقف‌های شیروانی شیبدار در مقابل نور شدید افتاب نیز مقاومت خوبی دارند.

از خصوصیات دیگر این سقف‌ها مقاومت در برابر آتش سوزی است. جنس این سقف‌ها از مقاومت بیشتری در برابر آتش سوزی برخوردار می‌باشد.

سقف‌های شیروانی دارای رنگ بندی‌های بسیار زیاد و زیبایی هستند و نکته مهم‌تر این که این رنگ‌ها بسیار با دوام هستند و با بارش برف و باران و تابش شدید نور خورشید به راحتی از بین نخواهند رفت. در سقف‌های دیگر امکان استفاده از ترکیب رنگ‌های کمتری وجود دارد.

ساخت ویلا در دماوند
الزام اجرای سقف‌های شیبدار شیروانی در مناطق ویلایی

الزام اجرای سقف‌های شیبدار شیروانی در مناطق ویلایی

این سقف‌ها قابلیت نصب بر روی انواع سازه‌های گوناگون را دارند و جنس سازه به کار رفته نیز مهم نیست، چرا که قابلیت نصب بر روی سازه‌های چوبی و فلزی وجود دارد.

موضوع مهم دیگر در این سقف‌های شیروانی آن است که این سقف‌ها دارای وزن خیلی سبکی هستند، اما بر خلاف تصور مقاومت و ایمنی بالایی در برابر زلزله دارند. علاوه بر ویژگی‌های فوق که در مورد ایمنی بالایی این سقف‌های شیروانی ذکر کردیم، موضوع مهم دیگر طراحی منحصر به فرد و زیبایی آن‌ها می‌باشد که اهمیت بسیار زیادی در بحث زیباسازی نمای ویلا دارد.

سقف‌های شیروانی در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مواردی همچون سقف‌های ویلایی کلاسیک اشاره کرد.

ساخت ویلا در دماوند
نصب آسان، قیمت مقرون به صرفه و تنوع در رنگ بندی از جمله مزایای اجرای سقف شیروانی می باشد

مزایای اجرای سقف شیروانی

موضوع جالب توجه این است که برای ساخت سقف‌های ویلایی به صورت شیروانی، ابتدا از گل و بعدها از محصولات سیمانی استفاده می‌شد تا این که با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، ورق‌های گالوانیزه طرح دار برای ساخت سقف‌های ویلایی به کار گرفته شد.

یکی از معیارهای مهم برای سازندگان ویلاها بحث هزینه‌های ساخت و ساز است. خبر خوش این است که این سازندگان اگر تصمیم به استفاده از سقف‌های شیروانی ( با همه مزایایی که به آنها اشاره کردیم ) دارند، نباید نگران هزینه‌های این سقف‌ها باشند. زیرا این سقف‌ها به نسبت دیگر سقف‌ها در قیمت‌های بسیار مناسب و به صرفه در اختیار آنها قرار می‌گیرند و هزینه‌های آنها را بسیار کاهش می‌دهد. هزینه‌های خرید محصول و همچنین زیرسازی مورد نیاز برای سقف‌های ویلایی به شدت کاهش یافته است.

یکی دیگر از مزایای استفاده از سقف‌های ویلایی آن است که مدت زمانی که ما برای نصب این سقف‌ها نیاز داریم، بسیار کم می‌باشد. همچنین تنوع زیادی که در طراحی و رنگ بندی این سقف‌ها استفاده شده است، این امکان را برای خریداران و سازندگان فراهم می‌کند تا قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

ساخت ویلا در دماوند
سقف‌های شیبدار کاربردهایی از جمله پوشش سقف‌های سالن‌های ورزشی، سوله‌ها و کارخانه‌ها، پمپ بنزین، انبارها و خیلی از سطوح دیگر را دارند.

موارد گوناگون استفاده از سقف‌های شیبدار شیروانی

از سقف‌های شیروانی و شیبدار تنها برای پوشش سقف ویلاها استفاده نمی‌شوند. بلکه کاربردهای دیگری از جمله پوشش سقف‌های سالن‌های ورزشی، سوله‌ها و کارخانه‌ها، پمپ بنزین، انبارها و خیلی از سطوح شیبدار نیز دارند. به دلیل رنگ بندی‌های متنوع و همچنین وزن سبک این سقف‌های شیروانی که از جنس گالوانیزه هستند، هیچ محدودیتی برای پوشش هرگونه سقف و نصب برروی دیوار و نمای ساختمان و غیره ندارند.

با توجه به تمام این مزایا که در مورد سقف‌های شیروانی ذکر کردیم، اگر شما دارای ویلایی در شمال کشور و یا نقاطی دیگر مانند لواسان و دماوند و یا حتی سالن ورزشی و یا هر مکان دیگری هستید که نیاز به سقفی دارد که آن را در برابر هر گونه بارندگی برف و باران و یا تابش شدید نور خورشید و غیره محافظت کند، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

شرکت ویلا شمال چه نوع سقف‌های شیروانی را به شما پیشنهاد می‌دهد؟

  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار
  • انواع پوشش و متریال بام شیبدار
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار سنگی
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار چوبی
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار ترکیبی
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار شینگل
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار دکرا
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار سفال
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار پرچین
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار آندوویلا
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار تایل تکی
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار ورق‌های
  • طرح سفال، شادولاین، ذوزنقه، سینوسی
  • انواع پوشش سقف‌های شیبدار فلزی
ساخت ویلا در دماوند
اهمیت انتخاب مناسب نوع پوشش سقف شیروانی ویلا با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه

اهمیت انتخاب مناسب نوع پوشش سقف شیروانی ویلا

در نهایت زمانی که می‌خواهید برای ساختمان خود سقف مناسبی انتخاب کنید، باید در وهله نخست به تهیه لیستی از انواع پوشش سقف که در منطقه آب و هوایی شما کاربرد دارند بپردازید و نیز سقف‌هایی که در چنین شرایطی آسیب پذیر بوده و دوام نمی‌آوردند را بشناسید.

به عنوان مثال اگر در محل زندگی شما برف و باران به طور شدید می‌بارد، تند بودن شیب سقف باعث می‌شود حجم بالای برف به روی سقف ساختمان شما باقی نماند و به آسانی از بام شما سرازیر شود. با محدود کردن گزینه‌هایی که پیش رویتان است می‌توانید به درک صحیحی از نیازهای خود برسید.

باید ببینید آیا فضای بیشتری احتیاج دارید یا ترجیح می‌دهید خانه‌ای مطابق با استانداردهای حفظ محیط زیست بنا کنید و در نهایت تصمیم بگیرید چه سبکی و استایلی را انتخاب کنید. تمامی این نکات را به دقت مرور کنید تا سرانجام به خانه رؤیایی خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *