خدمات ما

پارامترهای تخصصی در انتخاب سقف شیروانی مناسب

بهترین انتخاب برای سقف های شیروانی چیست؟

از مهمترین ارکان هر ساختمان سقف آن است. ساختمان ها با سقف معنا پیدا می کنند و در غیر این صورت تنها تشکیل شده از چندین دیوار جداکننده می باشند. سقف ها دارای مدل های مختلفی از قبیل یوبوت، تیردال، سقف شیروانی و انواع دیگر می باشند. همچنین سقف ها دارای متریال مختلفی هستند که نوع متریال مصرفی و رنگ آنها براساس پلان ساختمان توسط معمار و یا طراح و با مشورت کارفرما انتخاب می شود.

یکی از عوامل مهم برای هر سقف، وزن آن است که باید به آن توجه ویژه ای گردد. وزن هر سقف به متریال مصرفی در آن بستگی دارد، زیرا مصالح مصرفی در هر نوع سقف متفاوت بوده و هر کدام وزن مختص به خود را دارند. به علاوه بار هر کدام از آنها باید توسط مهندس ها و متخصصان مشخص شده و در محاسبات سازه ای ساختمان درج گردد.

در صورتی که در حال بازسازی ساختمان و یا فقط سقف هستید، باید دقت داشته باشید که وزن سقف جدید نسبت به نوع قدیمی آن بیشتر نشود. در غیر این صورت سقف دچار مشکل می شود و امکان دارد هزینه زیادی جهت جایگزین کردن سقف جدید متحمل شوید.

قطعا سقفها بصورت سالیانه نیاز به مراقبت دارند و چه درون ساختمان و چه بیرون از آنها باید چک شوند تا عیب های احتمالی رفع گردند. جهت محافظت از سقفها و یا زیباتر کردن داخل ساختمان می توان از انواع سقف کاذب نیز استفاده نمود. در این مقاله از وبسایت شرکت ویلا شمال به انواع سقف شیروانی و مصالح مصرفی آن می پردازیم.

مصالح مصرفی سقف شیروانی
نکاتی در مورد مصالح مصرفی سقف شیروانی

نکاتی در مورد مصالح مصرفی سقف شیروانی

سقف شیروانی ظاهری خاص و جذاب دارد و از متریال مختلفی از قبیل تایل سفالی، کامپوزیت، تایل بتنی، توفال چوبی، سنگ ها و فلزات ساخته می شود. سقف شیروانی از گذشته تا به امروز مورد استفاده بوده و دارای طرفداران بسیاری می باشد. این سقف ها دارای مدل ها و متریال های متنوع است و نمای خاصی دارد.

هر کدام از مصالح و متریال های مصرفی در سقف شیروانی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند اما یک موضوع در مورد همه متریال ها صدق می کند و آن مورد این است که اگر مصالح مصرفی به درستی طراحی گردند و در شرایط محیطی صحیح نصب شوند، به خوبی از ساختمان موردنظر محافظت کرده و سقف های شیروانی آن ساختمان را از هر گزندی در امان نگه می دارند.

قیمت تمام شده سقف های شیروانی با توجه مصالح مصرفی آن و داشتن متریال متنوع متفاوت می باشد. تمامی متریال های مورد استفاده در سقف شیروانی؛ تقریبا می توانند وظیفه محافظتی خود را به خوبی انجام دهند که این امر یک گزینه مهم برای معمار ساختمان و شما می باشد.

متریال های متنوع، با سبکهای خاص تاریخی نیز به خوبی قابلیت تطبیق داشته و هیچ گونه مشکلی در اجرای طرح های مختلف ندارند. شما می توانید با کسب اطلاعات کافی در مورد تمامی مصالح مورد استفاده در سقفها، یک انتخاب عالی مطابق با سلیقه خود داشته باشید.

پارامترهای تخصصی در انتخاب سقف شیروانی مناسب
بررسی انواع سقف شیبدار شیروانی و پوشش بام

آشنایی با انواع مدل های سقف شیروانی

سقف های شیروانی دارای مدل های مختلفی می باشند که هر کدام از این مدل ها نیز ویژگی های خاص خود را دارند. در ادامه مطلب به انواع مدل ها و خصوصیات آنها می پردازیم.

-سقف شیروانی کامپوزیتی: جنس سقفهای شیروانی کامپوزیتی از آسفالت می باشد. استفاده از آسفالت در سقف های شیروانی بیشتر در کشور ایالت متحده رواج دارد. قیمت این مدل ارزان و مقرون به صرفه است و به آسانی نصب می گردد. امروزه کامپوزیت های این مدل در بسیاری از شرکتها و با رنگ ها و سبک های مختلف تولید می شوند.

-سقف شیروانی با تایل سفالی: استفاده از متریال سفال در سقف، قدمتی طولانی داشته و از گذشته تا به امروز دارای طرفداران خاص خود می باشند. این متریال حس و حالی قدیمی به نمای ظاهری ساختمان می بخشد. نکته مهمی که در سقف سفالی وجود دارد هزینه بالای این تایل و شکننده بودن آن است، اما با وجود این خصوصیات باز هم تایل سفالی گزینه ای مطلوب و بسیار خاص می باشد. استفاده از مدل سفالی بیشتر برای ساختمان هایی با نما و سبک قدیمی توصیه می شود.

سقف شیروانی شیبدار فلزی: سقف شیروانی فلزی با خطهای صاف و نمای فلزی برعکس سایر مدل ها، ظاهری مدرن و امروزی دارد. این محصول مانند سایر مصالح مصرفی دارای رنگ های مختلف و سبک های متنوعی می باشند. سقف های فلزی به خوبی با سبک مدرن منطبق می شوند و قادرند حس و حالی امروزی به سبک های قدیمی تر ببخشند. اگرچه سقف های فلزی قیمت نسبتا بالایی دارند، اما به همین میزان نیز دارای کاربردهای فراوانی می باشند.

-سقف های شیروانی با پنل های خورشیدی: استفاده از پنل های خورشیدی برای سقف شیروانی؛ در واقع حکم جایگزین کردن این پنل ها با سایر مصالح را دارد. پنل های خورشیدی دوستدار محیط زیست هستند و می توان آنها را به راحتی بر روی سقف ها نصب کرد. امروزه قیمت صفحات خورشیدی نسبت به گذشته کاهش داشته و این امر استفاده از آنها را مقرون به صرفه تر می نماید.

امیدواریم که مطالب موجود در این مقاله رضایت خاطر شما را فراهم کرده باشد. در وبسایت شرکت ویلا شمال مقالات دیگری با موضوعات ساندویچ پنل ها، پله گردها، سازه ال اس اف و سایر موارد دیگر وجود دارند که در صورت نیاز می توانید به آنها مراجعه نمایید. شرکت ویلا شمال، اجرا و طراحی کلیه سقف های شیروانی و شیبدار شما را به عهده می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *