خدمات ما

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟

معرفی اجمالی آردواز و انواع آن

از آنجایی که سقف های شیبدار و بخصوص نوع شیروانی سقف جزو بهترین و پرکاربردترین سقف ها در اکثر موقعیت های جغرافیایی می باشد، میخواهیم شما را با آردواز که یکی از بهترین مصالح ساختمانی جهت افزایش مقاومت و زیبایی سقف شیروانی است آشنا کنیم. توصیه می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر با انواع آردواز، ویژگی های مراحل نصب و موارد کاربرد آن تا انتهای این صفحه با شرکت ویلا شمال همراه باشید.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
آردواز ترکیبی از الیاف مصنوعی، سیمان، پنبه نسوز، مواد شیمیایی، آزبست و آب است.

آردواز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آردواز؛ به نوعی از مصالح ساختمانی گفته می شود که جهت زیباتر شدن پوشش سقف های شیروانی و یا محافظت کردن از نمای ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مصالح ساختمانی ترکیبی از الیاف مصنوعی، سیمان، پنبه نسوز، مواد شیمیایی، آزبست و آب می باشند. ورق های این نوع از مصالح ساختمانی معمولا به صورت پله ای و با شیبهای متفاوت طراحی می شود و بر روی سقف شیروانی ساختمان ها و خانه های ویلایی، سقف آلاچیق، سردرب ورودی ساختمان و پیشانی ساختمان، بالای پنجره ها، بر روی نمای اصلی ساختمان ها و غیره نصب می گردد.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
شکل ظاهری ورق های آردواز

شکل ظاهری ورق های آردواز

آردواز مقاومت و دوام بسیار زیادی دارد و به خوبی در برابر نفوذ هر عامل خارجی مانند باران، گرد و خاک و غیره جلوگیری می کند. طراحی کلاسیک و سبک وزن بودن از دیگر ویژگی های برجسته این نوع مصالح می باشد. استفاده از پشم شیشه و فوم در زمان نصب و اجرای آردواز باعث می شود که ساختمان شما در برابر نفوذ گرما و سرما به خوبی عایق بندی شود.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
آردواز جزو اولین محصولات در پوشش سقف های شیبدار میباشد.

تعریف آردواز

آردواز چیست؟ آردواز جزو اولین محصولات در پوشش سقف های شیبدار به حساب می آید. سقف آردواز زیبایی به خصوصی نسبت به سقف های دیگر دارد و می تواند یکی از انتخاب های شما برای سقف خانه باشد. شکل ورق های این محصول مانند پله است و راه رفتن بر روی این نوع سقف ممنوع می باشد. جهت اطلاع از آخرین قیمت می توانید با شرکت ویلا شمال تماس حاصل فرمایید.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
آردواز به دو دسته سیمانی و فلزی تقسیم می شود.

انواع آردواز

به طور کلی آردواز به ۲ دسته سیمانی و فلزی تقسیم بندی می شود که در ادامه مقاله شما را با ویژگی های هر کدام از آنها بیشتر آشنا می کنیم.
آردواز سیمانی: این نوع آردواز از ورق هایی به شکل پله پله تشکیل شده است و از قابلیت شیب قابل تنظیم برخوردار می باشد و به همین دلیل برای نمای اصلی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، از آردواز سیمانی در اتاق های کلبه ای، سردرب ورودی، آلاچیق، سقف های ساختمان های ویلایی و غیره نیز استفاده می شود.
آردواز فلزی: عرضه این نوع آردواز بعد از نوع سیمانی آن انجام شد و بعد از مدت کوتاهی توانست علاقه مندان زیادی را به سمت خود جذب کند. این نوع مصالح ساختمانی از نظر ویژگی های ظاهری و جنس، تفاوت زیادی با نوع سیمانی دارد. به عنوان مثال طول عمر و ماندگاری بیشتر، برخورداری از رنگ بندی های متنوع، نشکستن و ترک نخوردن ورق از مزیت های استفاده از آردواز فلزی در مقایسه با آردواز سیمانی می باشد.

آردواز چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارد
آردوازها یکی از بهترین انتخاب ها جهت افزایش مقاومت و زیباسازی ساختمان است.

آردواز چه کاربردی در صنعت ساخت و ساز دارد؟

به جرات می توان گفت که آردوازها جزو اولین و پرکاربردترین مصالحی هستند که در پوشش سقفهای شیروانی ساختمان ها مورد استفاده قرار گرفتند. این محصول از سقف شیروانی ساختمان شما در برابر بارش های سنگین برف، تگرگ و باران به خوبی محافظت می کند.

علاوه بر این همانطور که گفته شد جلوگیری از ورود آلودگی های شیمیایی به درون ساختمان، عدم خوردگی و آسیب دیدگی در برابر تغییرات شدید آب و هوایی نیز از دیگر ویژگی های برجسته و ممتاز آردواز می باشد. بنابراین استفاده از آردوازها یکی از بهترین و مناسبترین انتخاب ها جهت افزایش مقاومت و زیباسازی هر چه بیشتر ساختمان شما است.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
مراحل اجرا و نصب آردواز

مراحل اجرا و نصب آردواز

به طور کلی جهت اجرا و نصب صحیح آردواز؛ باید مراحل زیر طی شود تا یک آردواز به شکل کاملا اصولی و مطابق با استانداردها نصب شود.
-اولین گام در نصب اصولی آردواز، طراحی دقیق و مهندسی شده آن است تا بیشترین تناسب و هماهنگی را با ویژگی ها و دیگر بخش های ساختمان داشته باشد.
-در گام دوم باید تمام مواد و مصالح مورد نیاز در نصب آردوازها تهیه شود.
-در مرحله بعدی نوبت به زیرسازی های فلزی می رسد.
-شاسی کشی و زیرسازی چوب با فواصل از قبل تعیین شده از جمله اقداماتی است که باید بعد از زیرسازی فلزی صورت گیرد.
-در گام بعد نوبت به نصب آردواز با رعایت تمام استانداردها و نکات ایمنی می رسد.
-آخرین گام در اجرای آردواز، نصب فلاشینگ ها و تیزه ها به منظور آب بندی ساختمان است.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
توصیه های مهم جهت نصب و اجرای اصولی آردواز

توصیه های مهم که باید در زمان نصب و اجرای آردواز بدانید

در این بخش به بررسی چند نکته بسیار مهم در مورد نحوه نصب و اجرای آردواز می پردازیم. این نکات به قدری اهمیت دارند که عدم توجه به آنها ممکن است خسارت های زیادی در پی داشته باشد.
-اولین و مهمترین نکته جهت اجرای درست و صحیح آردواز داشتن اطلاعات کافی در زمینه انواع مصالح، ابزارهای مورد نیاز، تکنیک های جدید و به روز می باشد. از این رو یک نصاب باید تا جایی که می تواند اطلاعات خود را در این باره افزایش دهد. این نوع مصالح ساختمانی در انواع و کیفیت های متفاوتی در دسترس می باشند که هر کدام از آنها جنس و طول عمر متفاوتی دارند. اگر ورق آردواز مورد نیاز جهت پوشش دهی به سقف شیروانی ساختمان ها به درستی انتخاب شود، می تواند طول عمر ساختمان را تا صد سال افزایش دهد. اما در مقابل عدم انتخاب صحیح آردواز باعث می شود که بعد از مدت کوتاهی مجبور به پرداخت هزینه های زیادی جهت تعمیرات سقف شیروانی ساختمان خود شوید.
-یکی دیگر از نکات بسیار مهم در اجرای موفق این نوع مصالح ساختمانی، رعایت فاصله گذاری مناسب بین تمام قطعات آردواز می باشد.
-علاوه بر موارد گفته شده، مصالح مورد نیاز جهت زیرسازی آردوازها نیز باید از دوام و کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند. یکی از بهترین مصالح زیرسازی این نوع پوشش، تخته های چوبی با ضخامت بین ۳ تا ۸ سانتی متر می باشند. به هیچ عنوان نباید از مواد و مصالحی که برای اتصال به یکدیگر نیاز به چسب دارند در زیرسازی آردوازها استفاده کرد، چرا که این نوع مصالح باعث کاهش قابل توجه عمر سقف ساختمانها می شوند.

آردواز چیست و چه کاربردی در صنعت سازه دارد؟
قیمت آردواز بستگی به اندازه، ابعاد و حجم ورق مصرفی دارد.

قیمت آردواز

قیمت آردواز؛ با توجه به نواسانات بازار در حال تغییر است. جهت اطلاع از قیمت روز سقف آردواز با مصالح دلخواه میبایستی اندازه ها، ابعاد و همچنین حجم ورق مصرفی محاسبه شود. چنانچه در محاسبه دچار مشکل شدید، با شماره های موجود در سایت شرکت ویلا شمال تماس بگیرید. کارشناسان شرکت ویلا شمال قیمت کل را برای شما محاسبه و اعلام خواهند کرد.

شماره همراه
۰۹۱۲۳۴۰۹۲۶۱
شماره دفتر
۰۲۱۸۸۹۶۴۰۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *