خدمات ما

قیمت اجرای سقف شیروانی

اجرای سقف شیروانی و عوامل موثر در قیمت آن

قیمت اجرای سقف شیروانی به عوامل زیادی بستگی دارد و معمولاً در جاها و مناطق مختلف با هم فرق دارد. مثلاً در شمال ایران به دلیل وجود چوب و نجار خوب، اکثر خرپا و زیرسازی را به‌صورت چوب و نراد زیرسازی می‌کنند. زیرکارساز پروسه نصب ورق را به عهده نمی‌گیرد.

قیمت اجرای سقف شیروانی
انجام خرپا و زیرسازی به‌صورت چوب و نراد در شمال کشور

در شمال کشور سقف شیروانی به دو رشته شغل تقسیم می‌شود. خرپا سازی، زیر کارسازی را به اتمام می‌رساند و بعد از آن سربندی و پوشش سقف را اکیپ دیگری به عهده می‌گیرد. زیرا همان‌طور که قبلاً عرض کردیم، خرپا در شمال بیشتر با چوب ساخته می‌شود و متأسفانه خرپا فلزی هم مطابق نقشه خرپا چوبی با همان فواصل و تعداد خرپا ساخته می‌شود. این مدل خرپا سازی هزینه هنگفتی برای کارفرما متحمل می‌شود.

قیمت اجرای سقف شیروانی
نصب انواع خرپا بصورت اصولی
قیمت اجرای سقف شیروانی
نحوه طراحی و ساخت خرپا

اکثراً در شمال ایران ساخت خرپا به‌صورت کیلویی قرارداد بسته می‌شود و هرچقدر سنگین‌تر باشد، به نفع سقف کار و به ضرر کارفرما می‌باشد. به دلیل نوسان زیاد قیمت‌های مصالح ساختمانی و آهن‌آلات در این سال‌ها قیمت ثابتی نمی‌توان اعلام کرد. خودتان می‌توانید قیمت سقف شیروانی خود را با استفاده از فرمول زیر برآورد هزینه کنید.

قیمت اجرای سقف شیروانی
عوامل موثر در قیمت اجرای انواع سقف شیروانی

قیمت اجرای سقف شیروانی

در کل قیمت اجرای سقف را معمولاً ۱۰ الی ۱۲ کیلوگرم پروفیل و ۵ کیلوگرم ورق شیروانی سربندی به قیمت روز محاسبه می‌کنیم. این عمده هزینه اجرای سقف شیروانی است و در کنار این تعداد ۴ عدد پیچ شیروانی برای هر مترمربع و توری و پشم‌شیشه و سایر موارد مصرفی را باید لحاظ کرد. البته هزینه اجرت نصب را هم باید به این مبلغ اضافه کنید که بستگی به محل کار و طرح سقف شیروانی متفاوت است.

قیمت اجرای سقف شیروانی
نحوه محاسبه متراژ سقف شیروانی

نحوه محاسبه متراژ سقف شیروانی:

با سلام خدمت شما عزیزان و تشکر اینکه از سایت شرکت ویلا شمال بازدید می‌کنید. متراژ سقف شیروانی با نما و لمبه دامپا دور کار معمولاً بین ۲ تا ۲.۵ برابر متراژ زیربنای ساختمان محاسبه می‌شود. یعنی اگر زیربنای ساختمان شما ۱۰۰ مترمربع باشد، متراژ کار سقف شیروانی شما بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع محاسبه می‌شود. حالا شاید سؤال در ذهن شما ایجاد شود که چگونه ۱۰۰ متر شما ۲۵۰ متر شیروانی دارد. با ذکر یک مثال ساده برای شما سؤال را پاسخ می‌دهیم.

به فرض اینکه ساختمان شما به‌صورت یک مربع ۱۰ در ۱۰ باشد ۱۰۰ مترمربع و سقف شیروانی شما هم به‌صورت هشتی دو شیب ساخته شود. این مثال را ادامه می‌دهیم. همان‌طور که شما هم می‌دانید سقف شیروانی نیازمند یک دامنه دورتادور ویلا یا همان سایبان است. معمولاً به‌صورت پیش‌فرض ما آن را از هر طرف یک متر اجرا می‌کنیم. پس سقف شیروانی شما ۱۲ در ۱۲ می‌شود و حدود ۲۰% هم به‌صورت سطح شیب‌دار به متراژ اضافه می‌شود. یعنی ۱۲ در ۱۲ + ۲۰% که می‌شود ۱۷۳ مترمربع. این متراژ سقف شیروانی شما با ورق شیروانی شماست.

قیمت اجرای سقف شیروانی
متراژ سقف شیروانی با نما و لمبه (دامپا)
قیمت اجرای سقف شیروانی
نمونه کار نما دامپا

محاسبه نما و لمبه دامپا:

متراژ نما و لمبه دور کار به فرض اینکه از نمای ۵۰ سانتیمتری و لمبه دامپا یک متری در دور کار که هر ضلع ۱۲ متر است، یعنی نما + لمبه × محیط کار ۰.۵+۱ × ۴۸ که تقریباً ۷۲ مترمربع می‌شود که با مجموع ورق شیروانی ۲۴۵ مترمربع می‌شود. اگر مدل کار یا دامنه دور کار کم و زیاد شود، کار هم متغیر خواهد شد.

از اینکه وقت و زمان گرانقدر خود را بابت مطالعه این مطلب صرف کردید کمال تشکر را داریم. شرکت ویلا شمال، آماده انجام انواع پروژه های سقف شیروانی در اقصی نقاط ایران و مشاوره در طراحی و اجرا در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *