خدمات ما

نحوه اجرای سقف شیروانی در لواسان؟

مزایای طراحی و اجرای سقف شیروانی فلزی با کیفیت

سقف شیروانی فلزی؛ معمولاً در هنگام ساخت یا بازسازی یک خانه، مرحلهٔ ساخت سقف دستکم یا نادیده گرفته می‌شود. علت آن هم این است که تصور می‌شود سقف اهمیت چندانی ندارد و یک بخش بی اهمیت از خانه است. اما واقعیت این است که ساختار سقف نسبتاً پیچیده است و مهمتر آن که سقف یکی از مهمترین بخش‌های خانه است که می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در سازه داشته باشد.

بسته به این که از چه نوع ماده یا موادی برای ساخت سقف خانهٔ خود استفاده می‌کنید، مسائل مختلفی می‌تواند در هنگام طراحی و ساخت آن مطرح شود.

همان طور که می دانید یکی از مدل‌های مختلف سقف شیبدار شیروانی، سقف فلزی است و در واقع این پیچیدگی‌هایی که در مورد آن صحبت کردیم در نحوه اجرای سقف شیروانی فلزی به خوبی دیده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا مرحله به مرحله نحوه اجرای سقف شیروانی فلزی را بررسی کنیم و ببینیم در هر مرحله چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. سعی می‌کنیم تا مراحل را به صورت کلی بیان کنیم تا در مورد انواع سقف دیگر نیز صادق باشد.

نحوه اجرای سقف شیروانی در لواسان؟
در طراحی هر نوع سقفی سه عنصر اساسی وجود دارد: انتخاب ماده، نحوه ساخت و دوام سازه.

طراحی سقف شیروانی فلزی در لواسان

در طراحی هر نوع سقفی سه عنصر اساسی وجود دارد: انتخاب ماده، نحوه ساخت و دوام سازه.

انتخاب ماده مورد نیاز برای ساخت احتمالاً یکی از سخت‌ترین مراحل تصمیم‌گیری در هنگام ساخت سقف است. هر ماده ویژگی‌های خاص خود را دارد و مزایایی برای سقف می‌آفریند که باید آنها را بررسی کرد. البته در اینجا ما ماده مورد نظر خود را انتخاب کرده‌ایم و این‌ها صرفاً توضیحات کلی بود. اما اگر به فرض مادهٔ مورد نظر انتخاب نشده باشد، باید با مشورت پیمانکار و شناخت ویژگی‌های مختلف هر ماده این کار صورت بپذیرد.

ساخت و اجرای سقف شیروانی فلزی در لواسان

مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با اجرای سقف شیروانی فلزی وجود دارد این است که مشخص شود می‌خواهیم این سقف را به چه زاویه و چه شیبی بسازیم. معمولاً دو انتخاب پیش روی شما قرار می‌گیرد: سقف شیروانی با شیب کم یا سقف شیروانی با شیب زیاد.

این موضوع که احتمالاً طراح آن را در طراحی سقف شیروانی فلزی مشخص کرده است، بسیاری از مسائل را برای ما روشن می‌کند. به طور مثال مقدار شیب در اجرای سقف شیروانی فلزی مشخص می‌کند که مساحت و فضای زیر شیروانی چقدر و چگونه خواهد بود.

دفع آب باران و برف و مسائل مربوط به نگهداری از دیگر نکاتی هستند که از طریق این موضوع مشخص می‌شوند. دیگر مسائل مهم مربوط به اجرای سقف شیروانی در این قسمت شامل نحوه ساخت سازه سقف و پوشش آن می‌باشد.

نحوه اجرای سقف شیروانی در لواسان؟
استفاده از مواد کم کیفیت در ساخت سازه و دقت نکردن به جزئیات مختلف عمر سقف را کاهش می دهد.

دوام سقف شیروانی فلزی

شاید باور نکنید که تک تک تصمیماتی که در طول ساخت و اجرای سقف شیروانی فلزی می‌گیرید، می‌تواند چه تأثیر مهمی بر روی دوام سقف شما داشته باشد. استفاده از مواد کم کیفیت در ساخت سازه و دقت نکردن به جزئیات مختلف در هنگام انجام مراحل مختلف، می‌تواند به صورت چشم گیری عمر سقف خانه را کاهش دهد.

 معمولاً از نظر دسترسی سخت‌ترین نقطهٔ خانه سقف خانه است و بعداً اگر مشکلی برای آن پیش بیاید، هزینه و وقت زیادی را باید صرف آن کنید.

نحوه اجرای سقف شیروانی در لواسان؟
دو هدف اصلی و مهم اجرای هر سقف، عایق بودن و دفع آب می باشد

کارایی‌ سقف های شیروانی

در نهایت بسیار مهم است که در هنگام اجرای سقف شیروانی فلزی، به اهداف اصلی وجود یک سقف در خانه توجه داشته باشید. ممکن بیش از حد درگیر مسائل معماری و زیبایی شناسی سقف شوید و از مسائل مهم‌تر غافل شوید.

دو هدف اصلی و مهم هر سقف، عایق بودن و دفع آب می باشد. سقفی که به شکلی درست و اصولی طراحی و ساخته نشده باشد می‌تواند مشکلات زیادی را بیافریند، از جمله این مشکلات می توان به هدر رفتن انرژی، بالا رفتن هزینه‌ها، نشت آب و خسارت‌های جزئی و کلی دیگر اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *