خدمات ما

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی

اهمیت انتخاب درست پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی

این روزها استفاده از سقف شیروانی در اکثر خانه های ویلایی و آپارتمانی دیده می شود. جهت پوشش سقفهای شیروانی باید از پوشش خاصی استفاده کرد. این پوشش ها در انواع طرحها و رنگ ها در بازار موجود می باشند و می توان با توجه به نوع کارکرد آن و سلیقه کارفرما یکی از این طرح ها را انتخاب کرد. در پوشش سقف های شیروانی از انواع ورق ها استفاده می شود. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را جهت پوشش سقف خود داشته باشید.

طراحی نمای ساختمان شیروانی
اهمیت طراحی نمای ساختمان شیروانی متناسب با اقلیم منطقه

طراحی نمای ساختمان شیروانی

بسیاری از ساختمان ها در شمال کشور و مناطق دارای بارندگی های فراوان، از خانه هایی با سقف شیروانی استفاده می کنند که همین امر نیاز به طراحی های متفاوت و زیبا را برای نمای ساختمان شیروانی افزایش می دهد. طراحی نمای ساختمان شیروانی در مناطق مرطوب بسیار با اهمیت است.

با بررسی چند ساختمان با سقف شیروانی به این نکته مهم خواهید رسید که در طراحی سقف شیروانی، ارتفاع و شیب سقف در ساختمان های نزدیک به دریا بیشتر از ساختمان های دور از دریا است. دلیل این امر بارش شدیدتر باران در مناطق نزدیک به دریا می باشد که با شیب بیشتر در سقف شیروانی به راحتی می توان با آن مقابله کرد.

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی
نمای شیک و زیبا در ویلای شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نمای ویلا یکی از اصول مهم در ساختمان سازی

نمای خانه جزو مهمترین بخش های خانه و یا ساختمان به حساب می آید. اما در مورد ویلا این موضوع کاملا فرق می کند، زیرا نمای یک ویلا مهمترین بخش آن به حساب خواهد آمد. شما وقتی برای اولین بار به ویلا و یا هر ساختمان دیگری نگاه کنید، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد نمای بیرونی آن است. پس یک نمای شیک و زیبا در ویلای شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این عقیده در بین همه مردم جا افتاده است که اگر نمای بیرونی یک ویلا زیبا و شیک باشد، حتما داخل آن هم به همین زیبایی خواهد بود و به اصطلاح محاوره ایی گفته می شود: اگر بیرونش اینه پس داخلش چیه؟

در گذشته نمای ویلا قسمت کم اهمیت تری را در معماری و ساخت آن شامل می شد. اما امروزه متوجه شده ایم که نمای بیرونی بسیار مهم می باشد، چرا که اولین تاثیر نمای ویلا مربوط به نمای بیرونی آن می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایده ها و امکانات مختلف، نمای ویلاها هم بسیار متفاوت تر و دگرگون شده است و رقابتی شدید در بین صاحبان ویلاها به وجود آمده تا نمایی زیباتر و خاص تر داشته باشند.

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی
نمونه ای از نمای داخلی و خارجی یک ویلای لوکس

عکس فوق، نمونه ایی از نمای داخلی و خارجی یک ویلای لوکس می باشد که از همه مواردی که در ادامه مقاله خواهیم گفت به درستی استفاده نموده است. اگر به دنبال یک ویلای لوکس و شیک هستید و می خواهید ویلای شما خاص باشد، باید یکسری اصول از جمله اصول نمای بیرونی ویلا را رعایت کنید.

در بسیاری از ویلاها با اینکه داخل ویلا و دکوراسیون داخلی آن بسیار شیک می باشد اما به دلیل اینکه فضای حیاط و یا باغ و نمای ویلا زیبا نیست، حس خوبی به افراد و یا بیننده ها نمی دهد و حس لوکس بودن و زیبایی را از بیننده و یا افراد می گیرد. البته که این موضوع فقط مربوط به ویلا نیست و در ساختمان نیز شما باید به نمای بیرونی و حیاط ساختمانتان اهمیت دهید.

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی
استفاده از آب نما، فضای سبز و تناسب رنگ در نما بسیار مهم است.

نقش نمای ویلا در بالا رفتن ارزش آن

نمای ویلا علاوه بر اینکه بر روی حس افراد و بیننده ها اثر می گذارد، بر روی قیمت و ارزش ساختمان هم بسیار تاثیرگذار است. معمولا ویلاهای لوکس و گران قیمت دارای نماهای بسیار زیبا و متناسب و البته کاملا اصولی هستند. اصولی از این نظر که با توجه به سلیقه مشتریان و یا مالک ویلا طراحی می شوند. اینکه نما از چه رنگی باشد، قسمت ورودی ساختمان چگونه طراحی شده باشد و استفاده از آب نماها، فضای سبز، درختان، تناسب رنگ ها همه و همه بسیار مهم هستند.

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی
انتخاب درست پوشش سقف شیروانی و ویلا

انتخاب درست پوشش سقف شیروانی و ویلا

یکی دیگر از مواردی که در نمای اولیه ویلای شما تاثیر گذار خواهد بود، انتخاب یک پوشش سقف شیروانی خاص و زیبا می باشد. معمولا یکی از برترین معماری هایی که در ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد، سقف شیبدار شیروانی است. این نوع معماری در کشورهای آمریکایی و اروپایی از محبوبترین نماها و طرح ها می باشد. نکته قابل توجه استفاده از پوشش سقف شیروانی خاص در این نوع از ویلاها می باشد.

پوشش سقف شیروانی برای ویلا مانند لباس برای انسان است، اگر لباس درست و مناسبی انتخاب کنیم از بیماری ها در امان هستیم و در سرما و گرما محافظ ماست و ما را زیباتر می کند. با یک پوشش زیبا و خاص، زیبایی ویلا چند برابر می شود.

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی
تاثیر استفاده از پوشش سقف شیروانی مقاوم در ویلا

انتخاب یک پوشش سقف شیروانی محافظ، مناسب و لوکس

پوششی که مقاوم باشد افراد درون ویلا را هم شادتر می کند، زیرا با هر باد و طوفانی نگران این نیستند که الان سقف ویلا را هم باد می برد یا بر سر افراد خراب می شود. در بعضی مواقع هم قبل از طوفان ویلا یک شکل و بعد از آن شکل دیگریست، زیرا با طوفان و یا بادی که آمده نصفی از پوشش سقف شیروانی کنده و یا خرد شده است.

پوشش سقف و نمای ساختمان شیروانی با طراحی زیبا و اصولی
استحکام پوشش سقف شیروانی ویلا به نوع متریال بستگی دارد.

استحکام در پوشش سقف شیروانی ویلا

یکی دیگر از مواردی که در نمای بیرونی مهم می باشد و باید به آن توجه داشته باشیم این است که متریالی که از آن استفاده می کنیم علاوه بر طول عمر بالا، مقاومت و استحکام لازم در مقابل طوفان و باد و بارانهای شدید و برف را داشته باشد. شما ممکن است هزینه بسیاری کنید تا از نظر داخلی و نمای بیرونی تناسب ایجاد کنید و نمای زیبایی بسازید، اما عمر این نما کوتاه باشد.

پوششی که امروزه در ویلاهای لوکس اروپایی و ایرانی در سقف شیروانی استفاده می شود شینگل، دکرا، آندوویلا، آندولین، ورق تایل تکی و غیره می باشد. این نوع از پوشش ها ضمانت های چندین ساله دارند و البته مانند سفال و یا چوب محدودیت رنگ بندی ندارند، پس از مدتی خرد نمی شوند و در مقابل حرارت و آتش مقاومت دارند که در مقالات دیگر به این نوع پوشش سقف شیروانی پرداخته ایم و چند وبسایت معتبر ایرانی را هم معرفی کرده ایم.

«شرکت ویلا شمال در خدمت شماست»

شماره همراه: ۰۹۱۲۳۴۰۹۲۶۱

شماره دفتر:  ۰۲۱۸۸۹۶۴۰۶۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *